Slovenščina > 4. letnik Prijava

napiši 1. Napiši prvoosebno pripoved (postavi se v vlogo Feliksa) o Feliksovih prvih vtisih ob prihodu v družino Kalmus.

 

  

2. Opazuj jezik v odlomku. Pripravi tabelo, v katero boš vpisal vse značilnosti jezika (npr. značilnosti sloga, dialogi, dialektizmi, tujke, germanizmi … ).

 

  

3. Napiši interpretacijo prebranega odlomka po naslednjih navodilih:

 

Izpostavi osrednje dogajanje v odlomku in ga uvrsti v celotno besedilo. Utemelji, kateri dogodek je predstavljen in kako je povezan z glavno osebo v celotnem besedilu. Določi in pojasni, katere osebe iz odlomka so v celotnem romanu osrednje, katere stranske. Izpostavi eno od oseb v odlomku in jo označi. Opredeli tudi njeno vlogo v celotnem besedilu.

 

  

4. Napiši razpravljalni esej z naslovom: Feliks – bratranec, sin in nečak


V romanu Čudežni Feliks se naslovni lik predstavi v treh družinskih relacijah – vsako izmed njih predstavi tako, da izbereš lik, s katerim je v posameznem odnosu in ta odnos predstavi s pomočjo značajske oznake vsakega izmed likov. Opiši po en dogodek, ki po tvojem mnenju najbolj značilno predstavi odnose. Razmisli o pridevniku čudežni – kako je uporabljen v besedilu in kaj o tem poimenovanju za Feliksa meniš ti.

 

  

5. Primerjaj odnose v družini, kot jih razbereš iz odlomka.

 

 

VIRI

pdf

meni heing

(foto: Saško Glavica)

Modri ljudje ne sprašujejo veliko, ker nočejo veliko vedeti, zato malo govorijo, ker nimajo kaj povedati. Ali: Kdor bi rad bil moder, mora malo vedeti.

(Rudi Kerševan)

noga