Računalniška animacija je umetnost tvorjenja gibljive slike s pomočjo računalnika. Po eni strani sega na področje računalniške grafike, po drugi strani pa na področje animacije. Čeprav je 2-D grafika še vedno zelo pogosta, prihaja čedalje bolj v ospredje 3-D grafika. Včasih je cilj animacije sam računalnik, včasih pa je računalnik le orodje, končni medij pa je nekaj drugega, lahko tudi film.
Slika: 2-D animacija
|
2-D računalniška animacija
Iluzijo gibanja dobimo tako, da na računalniški zaslon prikažemo sliko in jo hitro nadomestimo z drugo, ki je prvi podobna, vendar rahlo premaknjena. Ta tehnika ustvarja enako iluzijo, kot jo dobivamo pri televiziji in filmu. Pomembno je, da slike zamenjujemo dovolj hitro, da s tem preslepimo naš vid.
|
Slika: 3-D animacija
|
3-D računalniška animacija
Je logično nadaljevanje klasične animacije s tem, da imamo na zaslonu prikazano 3-D sceno, ki jo sestavljajo 3-D predmeti in različni osebki. Kvaliteta prikaza teh predmetov in osebkov je odvisna od gostote mreže točk oziroma mreže poligonov, ki te osebke in predmete predstavljajo. Animacijo predmetov naredimo podobno, kot smo to delali v 2-D, kjer smo spreminjali njihov položaj, le da imamo to pot na voljo še tretjo dimenzijo. Lahko jih tudi deformiramo s spreminjanjem točk na mreži, ki predmete določajo.
|
Kaj je računalniška animacija?
Odgovor je pravilen.
Odgovor je napačen.