E-gradiva > Računalništvo > Multimedija > c_vrste_grafike > Multimedija > Barvna globina

Prijava

Barvna globina

Barvna globina določa število barv, ki jih lahko zavzamejo slikovne pike, ki sestavljajo sliko. Barvno globino označujemo s številom bitov na piko (bpp-bit per pixel) ali s številom bitov na kanal (bpc- bit per channel). Pri slednjem podajanju moramo število bitov množiti s 3 (tri osnovne barve RGB), da dobimo število bitov na piko. 

Starejšim računalnikom, ki so lahko predvajali le 256 barv (8 bitov), so sledili računalniki, ki so lahko predvajali 65.536 barv (16 bitov). Danes večina računalnikov zmore predvajati 16.777.216 različnih barv (24 bitov-8 bitov na barvni kanal). 24 bitnemu načinu pravimo tudi prikaz naravnih barv (true colours).

Današnji računalniki uporabljajo 32 bitov za barvni prikaz, pri čemer je število barv enako kot pri kot 24 bitnem načinu. Dodatnih osem bitov se uporablja za prikaz prosojnosti.

Pri optimizaciji slik za spletno objavo lahko slikam zmanjšamo barvno globino. S tem preprečimo stresanje barv v spletnem brskalniku, ki uporablja 8-bitni način prikazovanja barv (256 barv). Posledice zmanjševanja števila bitov, ki se kažejo kot barvne lise, ublažimo s stresanjem (dithering). 

Stresanje je tehnika posnemanja barv, ki zaradi optimizacije ali pretvorbe niso vsebovane v barvni paleti (s stresanjem modre in rumene dobimo zeleno). Od stopnje stresanja je odvisna velikost datoteke in kvaliteta slike. 
Spodnje slike prikazujejo primerjavo med 24 bitnim in 8 bitnim prikazom barv.

f

[1] 24 bitov

[2] 8 bitov, brez stresanja

[3] 8 bitov, s stresanjem

Avtor Miran Kozmus