E-gradiva > Računalništvo > Multimedija > c_vrste_grafike > Multimedija > Barvni model HSV

Prijava

barvni model HSV

Ko želimo spremeniti barvo slike, se vprašamo kakšne barve naj bo ali kako svetla naj slika bo. Ne zanima nas, za koliko moramo zmanjšati ali povečati vrednost rdeče in zelene barve, da bomo dobili bolj rumeno sliko. Takšen način spreminjanja barv nam omogoča barvni model HSV. 

Za razliko od ostalih barvnih modelov je HSV uporabniško naravnan.

Kratica je sestavljena iz barvnega odtenka (Hue), barvne nasičenosti (Saturation) in vrednosti (Value). Odtenke barv na sliki popravljamo prav s pomočjo tega barvnega modela.

Z Odtenkom (Hue) spreminjamo barvni ton slike, z Nasičenjem določimo jakost (Saturation) barve in s Svetlostjo (Value) osvetljenost slike. Že majhne spremembe vrednosti Odtenek (Hue) poskrbijo za barvno uravnoteženost slike in obratno.

f

[1] Izvorna slika.

[2] Spremenjen barvni odtenek.

[3] Povečana svetlost.

[4] Povečana nasičenost barv.

f

Spreminjanje barv v HSV barvnem modelu.

S spreminjanjem drsnika Odtenek (Hue) se pike slike obarvajo glede na to, za koliko smo zavrteli barvni krog. Če želimo spremeniti samo barvo določenega dela spektra, potem označimo eno od barv spektra. 

Odtenek (Hue) zavzame vrednosti od 0 do 360. Vrednost predstavlja stopinje kroga.

Nasičenost (Saturation) lahko zavzame vrednosti od 0 do 100. Slika z intenzivno barvo ima visoko nasičenost. Bleda in izprana barva ima nižjo nasičenost, ki lahko sega vse do bele na dnu lestvice (nasičenost = 0).

Z Vrednostjo (Value) spreminjamo svetlost slike od 0 do 100. Večja, ko je vrednost, bolj svetla je slika.

Avtor Miran Kozmus