E-gradiva > Računalništvo > Multimedija > c_vrste_grafike > Multimedija > Barvni modeli

Prijava

Barvni modeli

Z barvnimi modeli opisujemo načine prikazovanja barv. Poznamo seštevalne in odštevalne barvne modele.

f

Seštevalni barvni model za ustvarjanje barv uporablja svetlobo. Z dodajanjem barv dobimo belo barvo. Tipičen predstavnik je RGB.

[1] Vsi barvni kanali imajo vrednost 255; pravokotnik je obarvan belo.

[2] Vsi barvni kanali imajo vrednost 128; pravokotnik je obarvan sivo.

[3] Vsi barvni kanali imajo vrednost 0; pravokotnik je obarvan črno.

Odštevalni barvni model za ustvarjanje barv uporablja tiskarske barve. Z dodajanjem barv dobimo črno.

[4] Vsi barvni kanali imajo vrednost 0; pravokotnik je obarvan belo.

[5] Vsi barvni kanali imajo vrednost 50; pravokotnik je obarvan vijolično modro.

[6] Vsi barvni kanali imajo vrednost 100; pravokotnik je obarvan črno.

S seštevanjem zeleno modre, modro rdeče in rumene barve težko sestavimo črno barvo. Zato je dodana črna barva K. Tipičen predstavnik je CMYK.

Za prikaz slike na zaslonu monitorja je primer barvnega modela RGB (Red-Green-Blue / rdeča, zelena, modra). Barvni model CMYK (Cyan-Magenta-Yellow-Black / zelenomodra, modrordeča, rumenočrna) pa uporabljajo tiskalniki za tiskanje.

Avtor Miran Kozmus