Z načinom (mode) plasti določimo način združevanja ali mešanja barv pik gornje plasti z barvami pik, ki se nahajajo na spodnji plasti. V RGB barvnem načinu je vsaka barva predstavljena s tremi primarnimi barvami (rdeča, zelena in modra). Bela barva je predstavljena z vrednostmi barvnih kanalov kot 255,255,255. V 8-bitnem načinu predstavlja vrednost 255 maksimalno vrednost. Rdeča barva je predstavljena kot 255,0,0.
Odpremo novo delovno površino z belo podlago velikosti 420x300.
V oknu Plasti kreiramo novo prosojno plast.
Plast preimenujemo.
V oknu orodjarne Gimp izberemo eliptično izbiro in narišemo na plast Smesko krog; za pravilen krog ob risanju pritisnemo na tipko dvigalko.
Širino izbire kroga povečamo. V menijski vrstici izberemo Izbira/Okvir.
Izbiro zapolnimo z rdečo barvo. Kliknemo na ikono barve ospredja . V oknu Spremeni barvo ospredja pomaknemo drsnik rdeče barve skrajno desno. HTML zapis rdeče barve je FF0000. Izbiro barve potrdimo.
Kliknemo na ikono in zapolnimo izbiro z rdečo barvo. Izbiro odstranimo.
Smešku narišemo nasmeh. Kliknemo na ikono Poti in narišemo pot.
Pot pretvorimo v krivuljo širine 5 pik. V oknu Možnosti orodja Poti kliknemo na gumb Potegni pot s potezami. V oknu Izberi slog potez določimo širino črte. Kliknemo na gumb Poteza.
Narišemo oči. Za risanje uporabimo eliptično izbiro. Izbiro zapolnimo z rdečo barvo.
Naredimo kopijo izbranega očesa. Sliko prenesemo v Odložišče; izberemo Urejanje/Kopiraj. Prenesemo sliko iz Odložišča; izberemo Urejanje/Prilepi. Prilepljeni del slike pomaknemo v levo. V oknu Plasti lebdečo plast zasidramo na spodnjo plast.
Na plasti Smesko bomo uporabili enega od načinov barvnega združevanja, ki nam ga omogoča okno Plasti. V spustnem seznamu izberemo način Razlika.
Smešku se spremeni barva. S kapalko odčitamo vrednost nove barve smeška, ki je 0,255,255.
Matematični opis mešanja barv spodnje in zgornje plasti je:
bela–rdeča=(255-255, 255-0,255-0)=(0,255,255).
Pri uporabi večine načinov barvnega mešanja plasti se ne zgodi nič, če je spodnja plast bela. Načinov mešanja barv pa ne poznajo samo plasti, ampak tudi orodja za barvanje. Dodaten način mešanja barv pri orodjih za barvanje, ki ga plasti ne poznajo, sta načina Izbris barve in Zadaj.
Izberemo plast Smesko. Spremenimo način plasti v Normalno.
V oknu orodjarne Gimp kliknemo na ikono čopiča. Za velikost čopiča izberemo čopič Circle 11. V oknu Možnosti orodja Čopič izberemo način Zadaj. Barva ospredja naj bo črna ali rjava. Smešku narišemo lase. Spremenimo barvo ospredja v sivo in narišemo še nekaj sivih las. Učinek barvanja s čopičem v načinu Zadaj, lahko uporabimo samo na prosojnih delih slike.
Spremenimo način čopiča v Izbris barve. S čopičem izbrišemo sive lase. Spremenimo barvo ospredja v črno in pobarvamo črne lase.
Pri barvanju s čopičem v načinu Izbris barve, izberemo barvo ospredja, ki mora biti enaka, kot je barva črt na podlagi, ki jih želimo izbrisati.
Sliko smeška shranimo v mapo vaja7. Ime slike naj bo Smesko.xcf. Okno delovne površine zapremo.
Avtorji: Kranj