Programi so normalno shranjeni na nekem disku v binarni izvršljivi obliki. Pred izvedbo ustreznega procesa morajo biti (vsaj deloma) naloženi v pomnilnik računalnika. Skupina procesov, ki čaka na prepis v pomnilnik, tvori nekakšno čakalno vrsto.
Večina sistemov omogoča, da procesi leže kjerkoli v fizičnem pomnilniku. Čeprav se naslovni prostor računalnikovega pomnilnika začenja z naslovom 00000, je normalno prvi naslov uporabniškega procesa drugače alociran. Preden postane nek program izvršljiv, mora preiti več korakov. Naslovi v programu so pri tem različno (v začetku lahko povsem simbolično) predstavljeni. Ti naslovi se nato pretvorijo običajno v relativne naslove (angl. relocatable addresses). Tako kodiran program je premestljiv glede na fizični pomnilnik. Program z absolutnimi naslovi ni tako fleksibilen.
Tipično lahko pride do asociacije (angl. binding) naslovov programskih instrukcij in podatkov s pomnilniškimi naslovi v enem od naslednjih korakov:
Naslovu, ki ga glede na programski proces pripravi CPE računalnika, pravimo logični naslov. Naslov, kot ga vidi pomnilnik, pa je fizični naslov. Pri asociaciji naslovov v času prevajanja in času nalaganja so logični naslovi enaki fizičnim, pri asociaciji v času izvajanja pa se ti naslovi običajno razlikujejo. Logičnemu naslovu tedaj pravimo tudi virtualni naslov.