E-gradiva > Računalništvo > Programiranje > Načrtovanje in razvoj programskih aplikacij > Objektno programiranje

Prijava

Objektno programiranje

Kapsuliranje  (encapsulation) je mehanizem za upodobitev abstraktnega podatkovnega tipa. Omogoča skupno obravnavo podatkov in operacij nad njimi

 

 

Evidenca oseb z uporabo kapsuliranja

Slika 1: Evidenca oseb z uporabo kapsuliranja

 

 

V programskem jeziku C++ in drugih objektnih jezikih kapsuliranje izvedemo z razredom (class). Podatke razreda imenujemo atributi, operacije izvedemo kot funkcije in jih imenujemo metode.

 

 

 

Vprašanja

 

 

Objekt je skupek podatkov, s katerim želimo upravljati kot s celoto. Objekt ima in .

Objekt je skupek podatkov, s katerim želimo upravljati kot s celoto. Objekt ima in .

 

 

Objekt je "črna škatla“, ki sprejema in pošilja sporočila. Jedro objekta sestavljajo njegove , okrog katerih se nahajajo njegove .

Objekt je "črna škatla“, ki sprejema in pošilja sporočila. Jedro objekta sestavljajo njegove , okrog katerih se nahajajo njegove .

 

 

Primerek razreda (instanca) ustravimo z ukazom new.

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

 

 

Kaj od naštetega drži za naslednjo programsko kodo:

Ulomek ime = new Ulomek(3, 4);

Odgovor je popolnoma pravilen

Odgovor žal ni popolnoma pravilen

Namig: Odkljukati je potrebno 2 alineji

 

 

Metode v razredih so lahko ali , odvisno od željenega načina dostopa.

Metode v razredih so lahko ali , odvisno od željenega načina dostopa.

 

 

Ali lahko razred vsebuje več konstruktorjev?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

(encapsulation) – je mehanizem za implementacijo abstraktnega podatkovnega tipa. Omogoča skupno obravnavo tako podatkov kot tudi operacij nad njimi.

(encapsulation) – je mehanizem za implementacijo abstraktnega podatkovnega tipa. Omogoča skupno obravnavo tako podatkov kot tudi operacij nad njimi.

 

 

Spremenljivka strukture oziroma abstraktnega podatkovnega tipa se imenuje . V danem trenutku lahko obstaja nič, eden ali več objektov nekega razreda. Vsi objekti iste strukture ali abstraktnega podatkovnega tipa imajo iste metode in enake podatke, seveda pa ima lahko vsak objekt v podatkih svoje vrednosti.

Spremenljivka strukture oziroma abstraktnega podatkovnega tipa se imenuje . V danem trenutku lahko obstaja nič, eden ali več objektov nekega razreda. Vsi objekti iste strukture ali abstraktnega podatkovnega tipa imajo iste metode in enake podatke, seveda pa ima lahko vsak objekt v podatkih svoje vrednosti.

 

 

Razlika med razredom in strukture je v tem, da so pri razredu, če eksplicitno ne definiramo vsi podatki in metode pri strukturi pa so vsi podatki in metode.

Razlika med razredom in strukture je v tem, da so pri razredu, če eksplicitno ne definiramo vsi podatki in metode pri strukturi pa so vsi podatki in metode.

sprosti pomnilniški prostor objekta (prostor, ki ga zasedajo njegovi podatki).

sprosti pomnilniški prostor objekta (prostor, ki ga zasedajo njegovi podatki).