E-gradiva > Računalništvo > Programiranje > Upravljanje s programirljivimi napravami > Osnove programiranja > Realna števila in uporaba konstant

Prijava

REALNA števila in Uporaba konstant

Napišimo program, ki nam izračuna  ploščin in obseg  kroga.

 

VHOD:

IZHOD:

Kako izračunamo obseg in ploščino?

ALGORITEM:

Programska koda je naslednja:


#include <iostream>
using namespace std;

int
main ()
{

// konstanta pi in ostale spremenljivke
const float pi = 3.14159;

float
polmer; // vhod: polmer kroga
float ploscina; // izhod: ploscina kroga
float obseg; // izhod: obseg kroga

// Preberi polmer kroga.


cout << "Vpisi polmer kroga: ";
cin >> polmer;

// Izracunaj ploscino kroga.


ploscina = pi * polmer * polmer;

// Izracuna obseg kroga.
obseg = 2 * pi * polmer;

// Izpisi ploscino in obseg kroga
cout << "Ploscina kroga je " << ploscina << endl;
cout << "Obseg kroga je " << obseg << endl;

return
0; // uspesen zakljucek programa
}

 

Ker imajo polmer obseg in ploščina  vrednosti, ki jih ne moremo zapisati s celim številom (npr. 1,51 cm), smo tem spremenljivkam določili, da so tipa float. Vsem spremenljivkam tega tipa smo s to deklaracijo določili, da so dvaintridesetbitna realna števila. 

 

Realna števila določamo z mantiso in eksponentom. V računalniku so zapisana v normalizirani obliki. Vrednost 1.51 je zapisana z 0.151 E-1. 0.151 predstavlja mantiso, E-1 pa  eksponent (njegova vrednost je 10-1).

 

Opozorilo:

 

V jeziku C++ ne smete pri prireditvi vrednosti spremenljivki tipa float uporabiti za zapis realnega števila decimalne vejice, pač pa decimalno piko (npr. 1.51 ali  333.2345).

 

Spremenljivko lahko deklariramo tudi kot konstanto. To pomeni, da ji vrednosti, ki jo dobi ob deklaraciji, ne moremo več spremeniti. Konstanto deklariramo podobno kot običajno spremenljivko, le da dodatno uporabimo besedo const. V programski kodi smo uporabili stavek "const float pi = 3.14159". Identifikatorju pi smo s tem določili, da bo imel konstantno vrednost. Takšnemu identifikatorju pravimo konstanta. Konstanti se vrednost med izvajanjem programa ne sme spremeniti. V primeru, da bi ji vrednost želeli spremeniti, bi nam prevajanik ob prireditvenem stavku javil napako.

 

Nasvet:

 

Uporabljajte konstante za definiranje vseh stvari, katerim v programu samo enkrat nastavite vrednosti.

 

Odgovorite na naslednja vprašanja:

 

Ali lahko konstanti v času izvajanja programa večkrat nastavimo vrednost?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

Katero rezervirano besedo iz jezika C++ uporabimo ob deklaraciji konstante?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

Ali lahko pri vnosu realnega števila uporabimo decimalno vejico (npr. 3,14)?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

Ali lahko pri vnosu realnega števila uporabimo decimalno piko (npr. 3.14)?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen

V kakšno obliko se v računalnikovem pomnilniku pretvori  število 3.14?

Odgovor je pravilen

Odgovor žal ni pravilen