V tej učni vsebini boste spoznali:
Predstavljajmo si današnjo množico računalnikov, ki so danes povezani med seboj v omrežje omrežij. Če ne bi veljali dogovori kako naj med seboj komunicirajo, potem bi to bilo nevzdržno prepisovanje in prilagajanje podatkov, ki se pretakajo po omrežjui. Zato, da bi pretok podatkov tekel normalno in da računalniki govorijo isti jezik skrbijo standardi.
Standard pomeni enega ali več formalno sprejetih protokolov, ki ga razumejo vsi uporabniki [Vidmar, 97].
Računalniki pri medsebojnem komuniciranju uporabljajo računalniški jezik. Ta je strukturiran v obliki dogovorjenih pravil in postopkov, ki jim pravimo protokoli. Računalnika, ki uporabljata različne protokole, potrebujeta posrednika, ki zna protokole ustrezno pretvoriti
Področje računalniških komunikacij je dinamično in zahtevno. Omrežij, ki ne bi temeljila na standardih in protokolih, si danes ne moremo več predstavljati, še posebej, če upoštevamo dejstvo, da živimo v informacijski dobi, v kateri so.
Standardi, ki jih razvijajo določeni proizvajalci ali industrijski (de facto) standardi. Značilno za te standarde je, da se zaradi enostavne in široke uporabe hitro uveljavljajo (ali propadejo).
Najbolj znani standardi proizvajalcev so:
Standardi, ki nastajajo v okviru mednarodnih organizacij za standardizacijo, se imenujejo pravni standardi (de iure). Pravni standardi so postali pomembni, ko so se omrežja povezala navzven in so jih začeli sestavljati iz enot različnih proizvajalcev.
Največji mejnik v razvoju računalniških komunikacij je referenčni model ISO/OSI (International Standard Organization/Open System Interconnection), ki ga je razvila mednardona organizacija ISO. Ta model je še danes podlaga za sprejem novih standardov in protokolov.
Najbolj znani pravni standardi so:
Standardi, ki jih razvijajo posamezna podjetja, lahko postanejo standardi mednarodnih organizacij.
Standard pomeni enega ali več formalno sprejetih protokolov, ki ga razumejo vsi uporabniki. Standardi lahko nastanejo iz dela in nato postanejo pravno opredeljeni (standardi de facto). Lahko pa stndarde predpišejo organizacije in jih nato uporabijo podjetja (standardi de jure)