Slovenščina > 3. letnik Prijava

pomniV drami se razkrivajo naslednje ideje:


ideja močne osebnosti

Kantor je obsedena osebnost, ki želi vladati za vsako ceno,


- ideja nonkonformizma

Maks Krnec ne pozna polovičarstva, ni diplomat, ni prilagodljivec, ne sklepa kompromisov. Ni se pripravljen prodati osebno ne v ljubezni in ne z utajo očetova zloma, ni pripravljen vzpeti se družbeno in živeti v ugodju za ceno lastne vesti, raje propade in s tem moralno nesporno zmaga kot Antigona.
 

- satira na meščansko družbo

Podrepniki in priskledniki nazdravljajo Kantorju. Kaj pa danes?

 

- etična krivda in očiščenje

Kantor sicer v grozi in stiski prizna krivdo, a je ljudje ne sprejmejo, ker gre za dobrotnika, ki svoje grehe spretno prikriva pod masko dobrega za ljudstvo – za narodov blagor.

 

- proletarski upor

Zasnutek proletarskega odpora, čeprav samo v geslih: drama se vseeno konča s kazalcem v pravično in pošteno družbo, klici upornikov napovedujejo ozaveščenje in zmago dobrega nad zlim.

 

 

Zunanja zgradba

Drama ima tri dejanja.

 

Dramatičnost

naloga

 

 

 

Ponovno preberi zgodbo in zapiši njen dramatski trikotnik.

 

Dramska tehnika

Dejanje poteka kot klasična igra in protiigra v sintetični dramski tehniki. O analitični gradnji ne moremo govoriti, ker je dogodek iz preteklosti razkrit že na začetku, še preden se dejanje zares začne.

 

Konflikti

Zunanji in notranji konflikt: bogataš proti revežu, kapitalist proti malemu kmetu in proletarcu, konflikt v Kantorju samem (vest, krivda in nato z javnim priznanjem očiščenje)

Ako hočeš spoznati človeka, daj mu oblast. (pregovor)