Na osnovi spodnjih vprašanj izdelaj miselni vzorec – lahko pa le odgovoriš na vprašanja.
a) Opiši čutne vtise v pesmi.
b) Izpiši in razloži metafore v pesmi.
c) Kako pesnik prikaže ajdo v 1. kitici? Zakaj je čebela padla ajdi k nogam?
č) Kaj nam 2. kitica pove o ajdi?
d) Poimenuj ključno pesniško sredstvo 3. kitice. Kako razumeš božjo pomoč? Kaj izvemo o ajdi v 3. kitici?
e) Določi pesniška sredstva 4. kitice. Kje se kaže impresionizem? Pojasni. Kako kitica predstavi ajdo?
f) Kakšen je kmetov odnos do klasa/ajde v 5. kitici?
g) Določi pesniška sredstva v 6. kitici.
h) Kako sta povezani 5. in 6. kitica? Pojasni.
i) Kaj je značilno za zadnjo kitico?
j) Kdo je lirski subjekt?
Od vseh stvari, ki jih pridobimo z modrostjo, da bi si zagotovili blaženo življenje, je v vsem življenju prav gotovo najpomembnejše, pridobiti si prijatelje.
(Epikur)