1. Katere barve najdeš v odlomku? Izpiši jih skupaj s samostalniki v slovarski obliki.
rumena barva, beli život, temen okvir, temno rdeče usnje, temno rjava omara, moder, zelen, rdeč prtič, bakrena plaketa, bela nitka, temna barva, zlata črka, rdeča črka, temna orehova omara, bela barva, svetla žabica, svetel jesenov rolo, temno modra barva, črna barva, belo usnje, temna krila, medeninasta podkvica, rjavi čevlji
2. Katere barve prevladujejo? Kaj iz tega sklepamo?
Prevladujejo kontrasti: svetlo-temno. Svetlo zaznamuje največkrat predmete, povezane z osebo, temno pa drugo predmetnost okrog osebe.
3. Je v odlomku kaj dialoga oz. notranjega monologa?
dane
Pojasni svoj izbor.
Sklepam, da ne moremo govoriti o nekem globljem sporočilu, saj je vse tako popredmeteno, da je še ta odlomek težko v celoti prebrati oz. ga poslušati.
4. Ali Agati svet, v katerem živi, nudi varnost?
Ne – največjo varnost vidi v materialnih dobrinah – torej predmetih (npr. znamka čevljev … ), medtem ko je njena čustvena plat otopela.
5. Kaj torej Šeligo v romanu želi povedati?
Prikaže stisko človeka v sodobnem svetu, ki največje vrednote vidi v predmetih. Svet se sicer kaže kot urejen na vseh ravneh, pozablja pa na človeka in njegove vrednote, zato je posameznik (Agata) v takšnem svetu žrtev lastne eksistencialne stiske.
6. Kakšen je pisateljev odnos do okolja, junakinje …?
brezbrižen
7. Zakaj Šeligo uvrščamo v modernizem? Dopolni.
Bistvo odnosa do življenja sem skušal ujeti v pesem, ki naj bi me opominjala, da je jutri vedno za dan prepozno.
(Peter O'Connor)